Yorum Kategorileri

7 Mart 2018 Çarşamba

Friends Neden Bu Kadar Çok Seviliyor?

Selam!

Bugün blogu açtım ve içimden yazmak istediğim tek bir konu geçti. Friends! Peki bu diziyle ilgili ne yazmalıydım? Küçük bir beyin fırtınası sonrasında dizinin sevilme nedenlerini, kendi görüşlerim çerçevesinde anlatmak istedim. Hazırsanız başlayalım!

(Soldan sağa: Phoebe Buffay, Joey Tribbiani, Monica Geller, Ross Geller, Rachel Greene, Chandler Bing)

1- Hikayenin New York' ta Geçmesi




New York, yurtdışında tatil/gezme/yaşama hayallerimin tam da merkezinde olan bir yer. Nereden kapıldım bu rüzgara bilmiyorum ama New York' u görmeden ölmek istemiyorum desem yeridir. İşte Friends de benim için bu denli özel olan yerde geçiyor. Aslında bölümlerde New York sokaklarından çok kesit göremiyoruz ama yine de hikayenin orada geçmesi ve altı gencin yaşamını orada sürdürüyor olması gibi detaylar beni mutlu ediyor. Dizi New York' ta geçiyor dediysem de aslında California' da kurulan stüdyoda çekilmiştir. Hayal kırıklığı yarattım farkındayım ama üzülmeyin, bilindik Friends apartmanı gerçekten New York' ta! Bir gün yolunuz düşerse mutlaka ziyaret edin. Şahsen ben öyle yapacağım :) Merak edenler tıktık :)



2- Karakterlerin Gerçekçiliği


Dizide her karakter gerçek hayattan kopup gelmiş gibi. Daha önce izlediğim hiçbir dizide böylesine gerçek karakterlerle karşılaşmadım. Her birinin olumlu yönleri olduğu gibi kötü yönleri de var ve bunlar içten bir şekilde işlenmiş. Mesela Phoebe karakterini müzisyen kişiliği ve yüksek seviyedeki hayal gücü ve çılgın ruh haliyle birleştirdiğimde bir kısım da olsa kendime benzetiyorum. Monica' nın temizlik takıntısı ise annemi anımsatıyor. Ya da Chandler arkadaş ortamında ne iş yaptığını tam bilmediğimiz ve kadınlarla ilişkileri feci şekilde kötü olan arkadaşımız adeta.  

3- Her Bölümün En Az Bir Önceki Kadar Çok Güldürmesi


Bu maddeye ne yazsam boş kalacak gibi hissediyorum. İzleyip görmelisiniz. Cidden hiçbir bölüm hayal kırıklığına uğratmıyor. Bazı diziler vardır esprileri belli bir yerden sonra kabak tadı verir, işte bu öyle bir dizi değil emin olabilirsiniz.

4- Bolca Epic Fail İçermesi



Karakterlerden hepsinin yaşadığı korkunç durumlar var ama içlerinden bir tanesi açık ara farkla diğerlerinden sıyrılıyor. Ross Geller! Ross denildiğinde akla ilk gelen şey kesinlikle epic fail potansiyeli. Aslında grubun en zekisi, adam paleontolog ama başına öyle şeyler geliyor ki zekasını da sorguluyorsunuz :D İçlerinden en faciası ise benim için deri pantolon sahnesi (spoiler içermiyor - izlemek isteyenler tıktık). Başarısız evlilikleri, bir dönem yaşadığı öfke kontrolü sorunu, flört girişimlerinin belki de her biri, müzik yeteneği (?!) derken saymakla bitiremiyorum gördüğünüz gibi. Aşağıya birkaç epic fail fotosu koyuyorum, durduramadım kendimi :)




4- Kaliteli Espriler

Diziyle ilgili bilmeniz gereken bir şey de dizinin acayip komik ve orijinal esprilere sahip olduğu. Asıl olaysa her karakter aslında gerçek hayatta başımıza gelebilecek benzer şeyleri yaşıyor ama öylesine komik sahnelerle yansıtılmış ki gülmekten koltuktan düşebiliyorsunuz. Evet, yaşandı. True story.



5- Her Şeye Rağmen Hayatın Yaşamaya Değer Olduğunu Göstermesi



Yukarıdaki maddede de değindiğim gibi, her karakterin dibe vurduğu anlar ve yaşadığı zor dönemler var. Ama grup birlikte o kadar çok şeyin üstesinden geliyor ki siz de hayatınızda ters giden durumlarda kendinizi onlarla bağdaştırıp moral bulabiliyorsunuz. En azından rastgele bir bölüm seçip izlediğinizde yirmi dakikalık bir gülme seansı sonrasında yatağınıza daha mutlu gitme şansınız var :)

6-  Zamanla Hayatınızın Bir Parçası Olması

Karakterlerin her sezon dizideki yaşlarına göre olan değişimleri o kadar gerçekçi şekilde yansıtılmış ki sanki onlarla arkadaşmışsınız gibi hissetmeye başlıyorsunuz. Bu tabi hızlı olmuyor, bir-iki sezonda her karakterin kendi içerisinde nasıl birisi olduğunu ve rastgele olaylara karşı nasıl tepkiler verebileceğini kestirebiliyorsunuz. Bu da az önce dediğim gibi sanki o arkadaş grubunun bir parçasıymışsınız gibi hissettiriyor. Örnek vermek gerekirse bir bölümde Monica' nın evini temizleyip ona jest yapmak isteyen bir karakterimiz (spoiler olacağından kim olduğunu söylemiyorum) Monica' nın düzen manyaklığı nedeniyle hayatının en korku dolu anlarını yaşadı diyebilirim. İşte ben bu bölümde Monica' dan ne bekleyeceğimi biliyordum, verdiği tüm tepkileri tahmin edebiliyordum. Bu durum sizi diziye daha da bağlıyor.

Size daha birçok neden sıralayabilirim ama kısa ve öz tutmak, okuyanları sıkmamak istiyorum. Umarım hayatınıza bu noktada dokunabilmişimdir, bir kişi bile sayemde Friends' e başlasa benim için büyük bir mutluluk sebebi olur. İzleyenler varsa mutlaka yorumlara yazsın, favori sahneleriniz hangisi, grupta hangi karakteri daha çok seviyorsunuz, diziyi kaç kez baştan sona izlediniz? Bekliyorum ona göre :)

Hoşça kalın!

Yazılarımı beğeniyor ve takip etmek istiyorsanız, "İzleyiciler" sekmesine tıklayarak blogumu takibe alabilirsiniz. Youtube kanalım yine blog ismim ile aynı (Gitarist Kızın Güncesi). Bookstagram hesaplarını seviyorsanız, beni burada bulabilirsiniz.
Goodreads hesabımı mı soruyorsunuz? Orada da "Gitaristkiz" olarak kayıtlıyım.
Mutlu günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder