Yorum Kategorileri

4 Nisan 2015 Cumartesi

Unutursam Fısılda

Blogumu açtığımda kitap, film ve dizi yorumlayacağım demiştim. Kitaplara öyle bir dalış yaptım ki film ve dizi yorumlarına pek girişemedim. Ama geçen hafta izlediğim bu Çağan Irmak filmini yorumlamadan rahat edemeyeceğim arkadaşlar!
(kaynak: www.beyazperde.com)
 Blogumun adından da anlaşıldığı gibi mesleğimin yanı sıra gitaristim, müzik küçüklüğümden beri benim tutkum. Öyle olunca müzikle ilgili film, dizi ne olursa izliyorum ama bu filmi nedense izlememiştim.
 Geçen hafta D&R' da en çok satan DVD olduğunu görünce artık izlemenin vakti geldi dedim ve aldım. eve gelir gelmez cipsimi çayımı hazırlayıp taktım laptopa izlemeye başladım. Ne yapmışım ben öyleee o kadar pişman oldum ki bu kadar geç izlediğime!

DVD Açıklaması
 Sağlık lisesinden yeni mezun olup, kasabanın sağlık ocağında hemşireliğe adım atan Hanife ve aykırı kız kardeşi Hatice, küçük ve kendi halinde, muhafazakâr bir kasabada yaşamaktadırlar. Hanife ne kadar çekingen ve içine kapanıksa, Hatice bir o kadar haylaz, laf dinlemez ve başına buyruktur. Edebiyata meraklı Hanife kimselere göstermeden bir şiir defteri tutarken, Hatice çevresindeki herkesi unutacak kadar şarkı söylemeye tutkundur. Bir gün yeni atanan kaymakamın oğlu Tarık kasaba merkezine gelir ve iki kız kardeşin hayatı o günden sonra tamamen değişir...

Yorumum
 Film en başından itibaren sarıp sarmaladı beni, liseli Hatice' nin müzikteki yeteneği kaymakamın yakışıklı oğlu Tarık' ın dikkatini çekiyor. Hatice erkeklerin arasında top koşturan erkek gibi bir kız, ama gün gelip Tarık' la tanışınca aşk ile de tanışıyor ve tanıtımda da denildiği gibi hayatı değişiyor. Tarık' ın beste yapma yeteneği var ama ne yazık ki bestelerine güzel sözler yazamıyor. Burada Hatice ile işbirliği yapıyorlar. Fragmanlarında da gördüğünüz gibi Hatice (Ayperi) ve Tarık hayallerini gerçekleştirip ünlü oluyorlar ama işte bu süreçte ve sonrasında yaşananlar filmin asıl dayanak noktasını oluşturuyor. Karakterlerin geçmişine ve şimdiki hallerine dönüşler yapılması çok hoş olmuş, zamanın acımasızlığını en kötü, en duygusal haliyle yüzümüze vuruyor.
(kaynak: t24.com.tr)

Burada kendime noktayı koyuyorum çünkü daha fazla devam edersem gözyaşları eşliğinde filmin tamamını özet geçmiş olacağım. Evet gözyaşları diyorum, mahvetti beni mahvetti, ağlamaktan gözlerim şişti resmen. Çok duygusal bir insanım kabul ama daha önce sadece iki filmde bu kadar ağladığımı hatırlıyorum (merak edenler için o filmler Titanik ve Not Defteri).

(kaynak: kelebekgaleri.hurriyet.com.tr)
(kaynak: www.pudra.com)
 Filmin müziklerine de ayrıca hayran kaldım, şarkıları Farah Zeynep Abdullah seslendirmiş ve cidden çok başarılı. Film müziklerinin de CD' si varmış, sanırım onu da bir an önce alacağım :)

(kaynak: www.pudra.com)
 Film su gibi akıyor gidiyor, izlemeyenleeeer vakit kaybetmeden izleyin! İzleyenleeer filmi nasıl buldunuz? Herkesi yoruma bekliyorum!

Yazılarımı beğeniyor ve takip etmek istiyorsanız, "İzleyiciler" sekmesine tıklayarak blogumu takibe alabilirsiniz. Youtube kanalım yine blog ismim ile aynı (Gitarist Kızın Güncesi). Bookstagram hesaplarını seviyorsanız, beni burada bulabilirsiniz.
Goodreads hesabımı mı soruyorsunuz? Orada da "Gitaristkiz" olarak kayıtlıyım.
Mutlu günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder