Yorum Kategorileri

19 Nisan 2015 Pazar

Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu

Merhabalar!
Yaklaşık bir ay önce kitabını okuduğum (evet çok geç kalmışım farkındayım) okuduktan sonra koşarak filmine gittiğim harika bir hikaye!

Arka Kapak Yazısı
"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.
Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"

Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.

Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşın kankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.

Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…

Yorumum
 Evet, Kocan Kadar Konuş kitabını ve filmi yorumluyorum bugün. Çoğu kişi okumuştur, okumayan varsa filmi mutlaka izlemiştir ama ben yine de konusundan biraz bahsedeyim. Efsun bol hanımlı bir aile içinde büyümüş, yıllarca aşk hayatında istediği mutluluğu bulamamış, saf gibi gözükse de zehir gibi zeki olan, kitap sevgisini işine taşımış bir Türk kızı. Bir gün kuzenlerin ve annesinin koca bulma tavsiyelerine uymaya karar veriyor ve büyük bir değişim yaşıyor. Kendisi spor giyinen, makyaj yapmayan, süsten ziyade rahatlığa düşkün bir kızken, bakkala makyajsız gitmeyen, her gün topuklu giyen, kop kop yapan birine dönüşüyor. İç dünyası da değişiyor tabi, Türk kızının olmazsa olmaz özelliklerinden trip atma, mesaja geç cevap atma gibi tüyoları beynine yerleştiriyor. İşte tam da bu kafada kardeşleriyle bir barda eğlenirken, sarhoşluğun son noktasında lise aşkı Sinan' la karşılaşıyor. Veee sonrasını kitaptan okuyunuz, sonra da filmini izleyiniz diyerek konu kısmını burada kesiyorum :) Evet biraz acımasızlık yaptım ama anlatırsam kitabın tamamını bir çırpıda döküvereceğim ortaya.

 Konusunu bu kadar uzun yazmışken gelelim yoruma. Kitaba ba-yıl-dım! Bugüne kadar böyle komik bir kitap okumamıştım. Otobüste falan okuyamadım şahsen çünkü deli gibi güldürüyor. Efsun resmen biziz kızlar, daha da ötesi yok. Sinan üzerinde evlilik emellerini gerçekleştirmek için yapmadığı kalmayan Efsun' un o komik hallerini kesinlikle okuyun.

(kaynak: www.beyazperde.com)
Şimdi gelelim filme. Filme koşarak gittiğim doğrudur, kaçırsam DVD' si çıkana kadar çatlardım meraktan. Bilindiği üzere baş rolleri Ezgi Mola ve Murat Yıldırım paylaşıyor. Film başından sonuna kadar resmen kitabın kopyası olmuş, okurken canlandırdığınız olaylar birebir gözünüzün önünde resmen. Replikler bile kitapla aynı gidiyor, ama uyarmış olayım kitabı okumadan filme giderseniz filmdeki bazı detay ve espriler sizde boşluk yaratacaktır. Zira kitabı okumayan arkadaşıma bazı esprileri anlatmak zorunda kaldım, çünkü anlamamıştı.

 Dün İzmir Kitap Fuarı' na gelen yazarımız Şebnem Burcuoğlu ile tanışma fırsatını yakaladım, kendisi çok tatlı, mütevazı bir insan. Ve %100 Türk kızı :P Şaka bir yana, yakalamışken birkaç dakika sohbet ettik. Bu düşüncelerimi ona da aktardım, kendisi senaryoyu bizzat yazdığını, çekimler boyunca sürekli sette olduğunu söyledi. Kitabın birebir beyaz perdede nasıl akıp gittiği sorusu da cevaplanmış oldu.

 Kesinlikle okumanız gereken bir kitap, imza gününde kitabın devamı olan Kocan Kadar Konuş-Diriliş' i de hemen aldım, imzalattım :) Okunacak kitaplarım arasında uzun süre kalmayacağına emin olabilirsiniz.

Demem odur ki, boş bir hafta sonunu değerlendirmek için çerez gibi keyifli mi keyifli, bol kahkahalı bir kitap olacak sizin için.İlk fırsatta okumalısınız! Türk kızları hadi kitap başına!!!

Yazılarımı beğeniyor ve takip etmek istiyorsanız, "İzleyiciler" sekmesine tıklayarak blogumu takibe alabilirsiniz. Youtube kanalım yine blog ismim ile aynı (Gitarist Kızın Güncesi). Bookstagram hesaplarını seviyorsanız, beni burada bulabilirsiniz.
Goodreads hesabımı mı soruyorsunuz? Orada da "Gitaristkiz" olarak kayıtlıyım.
Mutlu günler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder